Łada 2107 V8 3.0 M60B30

Used

Marka: Łada

Model: 2107

Rok produkcji: 1989

Poj. silnika: 3000 cm3

Moc silnika: 218 KM

Paliwo: Benzyna

Skrzynia biegów: Manualna

Kolor: Zielony

Przebieg: 1.000 km

More details

Jedyna i niepowtarzalna Łada VAZ 2107 1989 r. z silnikiem 3.0 V8 218KM (M60B30 z BMW).
W sumie to ciężko nazwać to Ładą, a raczej auto zbudowane od podstaw przypominające Ładę.

Zaczniemy od tego co widzimy, auto zostało pomalowane na matową zieloną oliwkę z czarnymi detalami - VFTS body kit.

W Polsce ciężko było mi wtedy znaleźć takie body, więc musiałem poszukać nieco dalej. Ostatecznie paczka przyszła do mnie z Łotwy - poszerzenie, przednia dokładka, “duck tail” , doszły lusterka na błotnikach typu "bullet", dwie wycieraczki zostały zastąpione jedną centralną. Kolejnym rarytasem jest roleta na tylnej szybie, która dodaje odpowiedniego klimatu.
Możemy także zauważyć wloty powietrza wkomponowane w tylne poliwęglanowe szyby - początkowo chłodnica wody miała być w bagażniku, ale udało się ją upchnąć z przodu, ale wloty zostały i pomagają pozbywać się dymu z opon ze środka ;) Całe podwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie.

Następnie widzimy, że coś nie tak jest z kołami. Przednia oś ma regulowane kąty ze względu na założenie latania bokami autem – tutaj mamy przednie zawieszenie od BMW E36 (tarcze hamulcowe Zimmermann 286mm z klockami EBC Green Stuff). Co do tyłu – cały wózek z wielo wahaczami, z zaspawanym dyferencjałem i hamulcami (Tarcze Zimmermann 298mm z klockami EBC Green Stuff) jest z E39 – również regulowany. Przewody hamulcowe w oplocie HEL. To wszystko stoi na zawieszeniu gwintowanym KW Competition.
W tej chwili jest najtwardszy setup z możliwych (ciężko się jeździ po ulicach ;) ). Auto stoi na czarnych 16" felgach BMW (produkowane przez firmę Ronal), prócz tego mam 10 felg 15" (na takich latałem bokami, ponieważ miałem do takich opon łatwiejszy dostęp). Został również zwiększony promień skrętu.

Silnik M60B30 wraz z manualną 5-biegową skrzynią pochodzą od wcześniej wspomnianej BMW E32. Za chłodzenie odpowiada chłodnica NISSENS z wentylatorem SPAL (który włącza się przy większej temperaturze, ale można również go włączyć z kabiny). Dodatkowo zamontowana chłodnica oleju SETRAB oraz chłodnica płynu do wspomagania SETRAB. A za oddychanie odpowiada filtr stożkowy Simota. Natomiast co do układu wydechowego mamy tu kolektory wydechowe z BMW X5 z custom'owym podwójnym układem wydechowym. Pod autem widzimy porządną osłonę pod silnikiem, która już raz zdała egzamin.

Jak wsiądziemy do zaklatkowanego wnętrza to zobaczymy tylko to, co jest w aucie potrzebne. Działające zegary od BMW zostały wbudowane w oryginalną deskę od Łady, dodatkowo wskaźnik temperatury (Auto Gauge) oraz ciśnienia oleju (Auto Gauge), wyłącznik prądu, odcięcie pompy, włącznik wentylatora i coś normalnego ... podgrzewanie szyby tylnej oraz światło przeciwmgielne. Jest zamontowana również nagrzewnica, nie ma problemów z nawiewem na szybę w razie parowania wnętrza przy zimowych wypadach, fotele kubełkowe Bimarco z pasami OMP, kierownica z odsadzeniem OMP, hydrauliczny ręczny custom z pompą Wilwood. Pod nogami mamy blachę ryflowaną.

Elektryka została również przerzucona żywcem z BMW a akumulator wylądował z tyłu. 20L zbiornik paliwa wraz z dodatkowym 1,5L zbiornikiem typu swirl pot mieszczą się w bagażniku. Do tego pompa paliwa Bosch 044 + niskociśnieniowa pompa paliwa FACET - wszystko na złączkach i przewodach GOODRIDGE.

Ogólnie auto jest tak wykończone, że jak do niego wsiadam to czuję sie bezpiecznie.

Auto zostało wykończone idealnie tak jak to sobie zaplanowałem.
Gdziekolwiek się nim pojawiam budzi naprawdę duże zainteresowanie.

Kontakt: 503 872 335

Product successfully added to the product comparison!